سما موزیک

ساخت وبلاگ
از خواص عرق چهل گیاه در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها استفاده می‌شود؛ اما در استفاده از آن باید نکاتی را در نظر گرفت تا بیشترین تاثیر و کمترین عوارض را داشته باشد.

عرق چهل گیاه

 

 ستاره | سرویس سلامت - در سال‌های اخیر به دلیل عوارض ناشی از داروهای شیمیایی، بسیاری از مردم برای درمان و یا پیشگیری از بیماری‎ها، به روش‎های سنتی و داروهای گیاهی روی آورده‌اند. استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها ممکن است برای حصول نتیجه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اما معمولاً درمان پایدارتری به همراه دارد. در این میان عرق چهل گیاه هم از این قاعده مستثنی نبوده و از سال‌های دور خواص عرق چهل گیاه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده‌است؛ از این‌رو در این مقاله ابتدا به معرفی ترکیبات آن و سپس به خواص و عوارض آن خواهیم پرداخت.


برای دسترسی سریع به مطلب مورد نظر خود، از فهرست موضوعی زیر استفاده کنید.


ترکیبات عرق چهل گیاه

عرق چهل گیاه از ترکیب عرق چندین گیاه ساخته می‌شود. اما جالب است بدانید که لزوما تعداد آن‌ها چهل گیاه نیست و این نام به خاطر کثرت و تعدد گیاهان مورد استفاده در این عرق گیاهی، برای آن استفاده می‎شود. عرق‌های چهل گیاهی که در عطاری‎های مختلف ساخته می‌شوند ممکن است در موارد جزئی تفاوت‎هایی داشته باشند. اما چند گیاه اصلی در ترکیب همه آن‌ها وجود دارد که در ادامه می‌توانید لیست این گیاهان و خواص آنها را مشاهده کنید. 

۱. نعناع

طبیعت: گرم و خشک

خواص:‌ آرامش‌بخش، خاصیت پاک‌کنندگی و سم‌زدایی، جلوگیری از التهاب در معده، ضد نفخ

∼∼∼∼∼

۲. آویشن

طبیعت: گرم و خشک

 خواص:‌ تقویت بدن و معده، ضد نفخ، ضد صرع، دم‌کرده آن برای درمان‌ سرفه، تنگی نفس، ذات الریه، سیاه سرفه و بیماری‌های کلیه و مثانه؛ تسکین درد مفاصل، نقرس، ‌سیاتیک، خونریزی
∼∼∼∼∼

طبیعت: گرم و خشک

خواص:‌ ضد نفخ، تقویت عمومی بدن، ضد تشنج، درمان ضعف ‌اعصاب، قاعدگی، درد و سنگ مثانه، تنگی نفس، آسم و سوزش ادرار
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ آنتی‌اکسیدان و ضد میکروب، نشاط آور، تقویت اعصاب، رفع غم و افسردگی، تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب، مقوی معده و ضد تشنج، تنظیم فشار خون، تقویت معده و اشتها آور
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ درمان التهاب و زخم معده و اثنی عشر، مقوی معده، خلط آور و ملین‌ خفیف
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد، بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی خوابی
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ موثر در درمان بیماری‌های معده و کبد، مقوی معده و بادشکن، ضد اسپاسم و ضد درد، دافع سموم بدن، ضد تهوع و استفراغ، برطرف کننده ناراحتی‌های گلو، سرفه و روماتیسم، ضد کرم و میکروب‌کش، قابض
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ درمان دل درد، نفخ، قولنج، شیرافزا، درمان مشکلات خواب و بی‌خوابی، تنظیم قاعدگی، کاهش سطح تری‌گلیسیرید و چربی خون
∼∼∼∼∼
۹. شاهسپرم
طبیعت: گرم
خواص:‌ مقوى معده، بادشکن، ضدعفونى کننده دهان و دستگاه گوارش، مدر و ضد تشنج
∼∼∼∼∼
۱۰. هل
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ مقوی دستگاه گوارشی، تحریک اشتها، نفخ شکن، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو، افزایش انرژی و نشاط، رفع سردرد، درمان سینوزیت و سرماخوردگی، درمان عفونت‌های دستگاه ادراری، حفظ سلامت کلیه، رفع و درمان بوی بد دهان، سم‌زدایی از بدن، درمان شب ادراری کودکان
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم
خواص:‌ مدر قوی، دفع سنگ کلیه، بادشکن، اشتهاآور، مقوی معده، آرام‌بخش، ‌رفع سرفه، آسم، درد پهلو و قولنج
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ کاهش قند خون، کاهش درد و ضعف اعصاب، رفع سوء‌هاضمه، درمان اختلالات دستگاه گوارش و دل‌درد، رفع بیماری‌های دستگاه تناسلی و ادراری، التیام زخم‌های مزمن، تسکین دردهای قاعدگی، ضد روماتیسم، درمان تعرق زیاد در هنگام شب، تقویت لثه
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ مقوی مغز، قلب، معده، کبد و حواس پنجگانه، درمان‌ تپش قلب و درد دندان، قولنج و تنگی نفس، تقویت حافظه
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و تر
خواص:‌ نشاط آور، مقوی عمومی، درمان خفقان و تنگی نفس، سرفه، ‌خشونت سینه، آرام‌بخش، درمان تب‌های دانه‌ای (تب همراه با دانه پوستی)، بیماری‌های کلیه و دفع سنگ مثانه، ‌یرقان، مننژیت ویروسی، جنون، بیماری مالیخولیا
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ معالجه امراض عصبی، ‌سردرد، ضربه مغزی، رعشه، فلجی، غش، امراض طحال، درد مفاصل، نقرس، بیماری‌های کلیه، کبد، ‌معقد، نفخ روده، بهبود آرامش اعصاب و سرفه و آسم
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ نیرو دهنده، مقوی و مدر، هضم کننده غذا، ملین، محرک جنسی، ‌تقویت اعصاب، رفع فلجی، کاهش درد بیماری بواسیر و دررفتگی‌ها
∼∼∼∼∼
طبیعت: گرم و خشک
خواص:‌ رفع سوء‌هاضمه، تقویت معده، ضد نفخ و بادشکن، رفع اسهال عصبی، جلوگیری از زخم معده، درمان مسمومیت های غذایی، درمان ورم کبد و طحال، تقویت حافظه، تقویت اعصاب و مغز، آرام‌بخش، ضد میگرن، خواب‌آور، درمان سرگیجه، درمان تشنج‌های عصبی و صرع
∼∼∼∼∼
طبیعت: سرد و تر
خواص:‌ رافع تب‌، درد چشم، بیماری‌های کبدی، بیماری‌های کلیه و دستگاه ادراری، بیماری‌های اعصاب، بیماری‌های پوست، تورم چشم، ورم مفاصل و ورم‌ طحال و درمان مسمومیت‌ها

 

خواص عرق چهل گیاه

«و همه‎ی این گیاهان معطر روییدند، و تن به حرارت سوزان آتش سپردند، تا تو سلامت باشی، و قلبت در آرامش...»

 

خواص عرق چهل گیاه و کاربردهای آن

عرق چهل گیاه به خاطر طبیعت گرم آن مقوی قلب، مسکن دردهای ماهانه خانم‌ها، بازکننده رگ‌های قلب و مقوی دستگاه گوارش است. مواد معطر موجود در گیاهان استفاده شده در این عرق گیاهی، با تحریک مغز باعث ایجاد احساس آرامش و سرخوشی در فرد می‌شود. در ادامه مهم‌ترین کاربردها و خواص این عرق آورده شده‌است.

۱. برطرف کردن مشکلات دستگاه گوارش

از مهم‌ترین خواص عرق چهل گیاه، رفع مشکلات دستگاه گوارشی از جمله دل‌پیچه، دل‌درد، نفخ معده و ناراحتی‌های روده است. در صورتی که پس از صرف غذا احساس سنگینی و درد در معده احساس شود، می‌توان از این عرق گیاهی برای کمک به هضم غذا استفاده کرد. همچنین به خاطر وجود گیاهان بادشکن در ترکیبات این عرق، در صورت بروز نفخ در دستگاه گوارش می‎توان از آن استفاده کرد. 

روش مصرف: استفاده از این عرق برای این منظور محدودیت سنی نداشته و هنگام نیاز می‎توان بعد از صرف غذا به میزان نیم فنجان و بدون نیاز به گرم کردن از این عرق استفاده کرد.

 

۲. تسکین دردهای قاعدگی

از دیگر خواص عرق چهل گیاه، می‌توان به تسکین دردهای قاعدگی اشاره کرد؛ ترکیبات گیاهی موجود در عرق چهل گیاه، از طریق کمک به سیستم عصبی و ایجاد آرامش و همچنین شل کردن گرفتگی‌های عضلانی و اسپاسم‌های شکمی، به کاهش دردهای دوران قاعدگی بانوان کمک می‎کند.

روش مصرف: در مواقع بروز درد قاعدگی می‌توان از این عرق گیاهی استفاده کرد؛ مشروط به اینکه خونریزی شدید نباشد. چراکه به دلیل طبیعت گرم عرق چهل گیاه ممکن است خونریزی افزایش پیدا کند. در این صورت بهتر است پیش از مصرف با متخصص طب سنتی مشورت شود.

 

۳. بهبود دهنده عملکرد قلب و عروق

گیاهان استفاده شده در عرق چهل گیاه موجب افزایش گردش خون شده و برای از بین بردن گرفتگی‌های رگ‌های قلب مفید است. همچنین به کاهش تپش قلب افرادی که دچار افتادگی دریچه میترال هستند، کمک می‎کند.

 

۴. خواص عرق چهل گیاه برای چاقی

باوری در جامعه وجود دارد که مصرف بعضی گیاهان یا عرقیجات می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این ادعا نه تنها ثابت نشده است، بلکه بسیاری از پزشکان طب سنتی نیز این ادعا را رد می‌کنند. اما از آنجایی که بیشتر گیاهان استفاده شده در این عرق، طبیعت گرم و خشک دارند، مصرف آن رطوبت بدن را کم کرده و ممکن است وزن افرادی که اضافه وزن آن‌ها به دلیل تری بیش از حد طبع آن‌هاست، کاهش پیدا کند. اما شاید تأثیر محسوسی روی سایز افراد برجای نگذارد.

البته این نکته را نیز نمی‎توان نادیده گرفت که چون یکی از مهم‌ترین خواص عرق چهل گیاه، کمک به دستگاه گوارش برای هضم غذا و همچنین کاهش نفخ است، می‎تواند در کم شدن قطر دور شکم افرادی که مشکل نفخ دارند مؤثر باشد. 

 

خواص عرق چهل گیاه

 

عوارض و موارد منع مصرف

در کنار همه‎ فوایدی که هر گیاه یا دارویی می‌تواند داشته باشد، این عرق گیاهی نیز درصورت استفاده‎ اشتباه می‌تواند برای برخی افراد مشکلاتی را ایجاد کند. در ادامه برخی از شرایطی که باعث منع مصرف عرق چهل گیاه می‎شود را مرور می‌کنیم.

  • افراد دارای مزاج گرم و معده اسیدی 

باید در نظر داشت که چون این عرق گیاهی طبع گرمی دارد، می‌تواند باعث شل شدن دریچه معده شود؛ بنابراین بهتر است افرادی که طبع گرمی داشته و همچنین علائم رفلاکس معده (بازگشت اسید معده به مری) را دارند، در مصرف عرق چهل گیاه احتیاط کنند. اما استفاده از آن برای برای افراد سرد مزاج بسیار سودمند است.

  • خانم‌های باردار

از موارد جدی و مهم منع مصرف عرقیجات، مخصوصا عرق‌هایی با طبع گرم، دوران بارداری است؛ چراکه خطر ایجاد خونریزی و سقط جنین وجود دارد. در کل بهتر است در دوران بارداری هیچ گونه دارویی اعم از گیاهی یا شیمیایی به صورت خودسرانه مصرف نشود و در تمام موارد با پزشک متخصص مشورت شود.


بیشتر بدانید: شناسایی مزاج و تشخیص سردی و گرمی بدن


پاسخ به سوالات احتمالی

آیا می‎توان از خواص عرق چهل گیاه برای نوزاد استفاده کرد؟

درصورتی که نوزاد زیر شش ماه دچار دل درد، نفخ و کولیک شد، مادر می‌تواند از داروهای گیاهی مانند عرق چهل گیاه استفاده کند تا هم نفخ دستگاه گوارش خود او گرفته شود و هم در اثر وارد شدن درصد کمی از عصاره‎ گیاهان به شیر او، دستگاه گوارش کودک نیز آرام شود. همچنین برای کودکانی که بالای شش ماه دارند، می‌توان در صورت بروز علایم مشکلات گوارشی، دو یا سه قاشق چای‌خوری از این عرق را به کودک خوراند.

 

فواید عرق چهل گیاه برای پوست چیست؟

برخی از گیاهان موجود در این ترکیب، مانند کاسنی برای روشن کردن پوست کاربرد دارند. اما هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر تاثیر مستقیم عرق چهل گیاه روی پوست وجود ندارد.

 

سخن آخر

در این مقاله با ترکیبات و خواص عرق چهل گیاه و موارد منع مصرف آن آشنا شدیم. اما بهتر است برای حصول نتیجه‎ دقیق در درمان بیماری‌ها با استفاده از گیاهان دارویی، به حکیم و یا پزشک طب سنتی مراجعه کرد. همچنین از آنجایی که در طب سنتی عقیده بر این است که تمام امراض ناشی از به هم خوردن تعادل طبع و مزاج در بدن است، خواندن مطالب «طبع سرد و گرم چیست و چگونه طبع خود را بشناسیم» و «تفاوت طبع و مزاج چیست؟» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

محدثه مظهری

سما موزیک...
ما را در سایت سما موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا samamusicc بازدید : 154 تاريخ : 23 / 5 ساعت:

داشتن یک ذهن آرام نیاز به تلاش طولانی مدت دارد. از پذیرش خود و زندگی گرفته تا برقراری ارتباطات سالم و برقراری صلح با گذشته خود. در این مقاله می‌توانید روش‌های رسیدن به آرامش ذهنی را بیابید.
چگونه یک ذهن آرام داشته باشیم؟

ستاره | سرویس روانشناسی - آیا زندگیتان گاهی پیچیده به نظر می‌رسد؟ آیا احساس می‌کنید بیش از حد تحت فشار قرار گرفته‌اید؟ این اتفاق برای هرکسی ممکن است اتفاق بیافتد. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید از تاثیرات منفی زندگی نجات پیدا کنید و یک ذهن آرام داشته باشید. بسیاری از افراد نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند، اما چند گام وجود دارد که می‌توانید همین حالا اجرا کنید و آرامش ذهنی بیشتری داشته باشید. چه با تغییرات کوچک رفتاری و چه تغییرات بزرگ در سبک زندگی، راهی پیدا کنید تا صلحی که شایسته‌ی آن هستید را بیابید.
گام‌های رسیدن به یک ذهن آرام را در ادامه بخوانید.

پرورش ذهن آرام

۱- نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق، راهی ساده، اما بسیار قوی برای داشتن یک ذهن آرام است. احساسات و تنفس با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. اگر سرعت نفس کشیدنتان را کاهش دهید و یادبگیرید کامل و منظم تنفس کنید، احساساتتان نیز آرام خواهند گرفت. ثابت شده است که تمرینات تنفسی، هورمون استرس یا کورتیزول را کاهش می‌دهد. این کار همچنین بخش استراحت سیستم عصبی (اعصاب پاراسمپاتیک) را فعال می‌کند. جای آرامی پیدا کنید و تنفس شکمی را تمرین کنید و عادت کنید همواره این چنین نفس بکشید.

۲- ورزش کنید

ورزش مداوم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در حق بدن و ذهنتان انجام دهید. شما باید در هفته، ۳ تا ۵ بار و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش هوازی (قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و غیره) انجام دهید. آشنایی با ورزش تای چی، مراحل انجام و مزایای آن را در این رابطه، بخوانید.
 
آرامش ذهن


۳- نور آفتاب دریافت کنید

نور خورشید، در بدن ویتامین دی تولید می‌کند و این ماده سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. بدن نمی‌تواند این تاثیر را از نور مصنوعی دریافت کند، بنابراین در صورت امکان از خانه خارج شوید و زیر نور آفتاب قرار بگیرید.

۴- در وضعیت فلو flow قرار بگیرید

یکی از راه‌های عالی در رسیدن به یک ذهن آرام و شادی، قرار گرفتن در وضعیت تعلیق ذهنی یا flow است. وضعیت flow به این معناست که شما بدون فکر کردن به چیزی غرق در فعالیتی شوید. شما زمانی وارد این وضعیت می‌شوید که به کاری که دوست دارید، بدون هیچ چالشی مشغول می‌شوید به گونه‌ای که این فعالیت متناسب با توانایی‌هایتان است.

۵- بخشنده باشید

بخشندگی و سخاوت، به ما کمک می‌کند که شادتر بوده و ذهن آرام‌تری داشته باشیم. صدقه دادن و کمک به دیگران، هورمون کورتیزول و استرس را کاهش می‌دهد. این کار همچنین طول عمر را افزایش داده و سلامت روحی را تقویت می‌کند. افراد سخاوتمندتر کمتر در معرض افسردگی قرار دارند. اینکه چگونه می‌خواهید سخاوت به خرج دهید به خودتان بستگی دارد؛ در یک موسسه خیریه فعالیت کنید، پول اهدا کنید، به یکی از دوستان یا آشنایان با مراقبت از فرزندشان کمک کنید و غیره.

۶- قدردان باشید

قدردانی به خاطر داشته‌ها در زندگی، راه رسیدن به یک ذهن آرام است. شکرگزاری اضطراب را کاهش می‌دهد و شما را به فردی خوشبین و راضی از زندگی تبدیل می‌کند. نیازی نیست چیز‌های عجیب و غریبی داشته باشید تا شکرگزار باشد، همیشه چیزی در زندگی وجود دارد که به خاطرش قدردان بود.

۷- عضو یک اجتماع شوید

مردم اغلب با دیگران بودن را به تنهایی ترجیح می‌دهند. همچنین برقراری ارتباط با دیگران ما را به جریان نامحدود صلح و شادی متصل می‌کند. هرچه بیشتر ما با یک فعالیتی درگیر شویم، به مرور منابع آرامبخش و شادی بخش آن فعالیت از بین می‌رود، اما وقت گذراندن با دیگران یک استثناست.

۸- خود را بیان کنید

هنر‌های خلاقانه یک منبع قوی از شادی و آرامش است. راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید خود را از طریق هنر بیان کنید و اینکار به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید. نقاشی کنید، یک ساز یاد بگیرید، برقصید و ...
 
ذهن آرام
 

کارکردن بر حوزه‌های چالش برانگیز

۱- حوزه‌های چالش برانگیز زندگیتان را شناسایی کنید

اگر چیزی مانع از دستیابی به یک ذهن آرام می‌شود، خوب است این مانع را بشناسید. در این صورت، شما می‌توانید یک برنامه برای غلبه بر آن طرح ریزی کنید. سعی کنید یک لیست از چیز‌هایی که در زندگی شما هستند و شما را ناآرام یا ناراحت می‌کنند تهیه کنید. نوشتن آن‌ها یک راه خوب برای کسب آگاهی بیشتر در موردشان است.

۲- با گذشته خود صلح کنید

آیا در گذشته شما چیزی هست که همچنان آزارتان دهد؟ شاید اشتباهی کردید، در شغل خود شکست خورده‌اید یا کسی که دوستش داشته‌اید را رنجانده؟ سعی کنید با گذشته خود صلح کنید تا این ارواح خبیثه که شما را به تسخیر گرفته‌اند را به بیرون برانید! صلح در حال حاضر، می‌تواند در زندان گذشته‌ای باشد که هنوز حل نشده است.

۳- روی روابطتان کار کنید

اگر روابط شما با والدینتان و کسانی که دوستشان دارید، مختل شده است، راهی برای حل کردن آن پیدا کنید تا بتوانید کاملا زندگی و خود را بپذیرید. گاهی اوقات بهترین راه داشتن یک ذهن آرام، رفع مشکلات فعلی است که زندگی را سخت کرده اند. روابط صمیمی، یکی از مهمترین منابع شادی و آرامش است. پس ارزش آن را دارد که آن‌ها را بازیابی کنید.
 
آرامش ذهن


۴- برای داشتن ذهن آرام دیگران را ببخشید

کینه داشتن از دیگران کار آسانی است، اما بخشیدن دیگرانی که به ما آسیب زده اند، بسیار برای سلامت روان و داشتن روابطی بهتر اهمیت دارد. اگر ذهن آرامی می‌خواهید، باید هرگونه تلخی نسبت به دیگران را که به گذشته مربوط است کنار بگذارید. اگر نمی‌خواهید با آن‌ها بازهم رابطه داشته باشید، اشکالی ندارد، اما آن‌ها را در درون خود ببخشید.

۵- از مصرف گرایی اجتناب کنید

خرید چیز‌ها راه خوبی برای رسیدن به آرامش نیست. شاید شما در لحظات اولی که چیزی را می‌خرید احساس شادی کنید، اما این احساس خیلی زود از بین می‌رود. مصرف گرایی، رقابت طلبی را در شما تقویت می‌کند و افرادی که می‌خواهند از دیگران برتر باشند، در معرض خطر افسردگی و نارضایتی هستند. اگر می‌خواهید به آرامش برسید، از تله‌ی مصرف گرایی برحذر باشید.

۶- در مواقع لزوم، تغییر ایجاد کنید

شما ممکن است به تغییرات خاصی در زندگی خود نیاز داشته باشید تا به آرامش دست یابید. به عنوان مثال، زندگی در یک محله بد می‌تواند ذهن شما را به طرز منفی تحت تاثیر قرار دهد. اگر احساس می‌کنید که شغل فعلی، محل زندگی یا روابطتان شما را آزار می‌دهند، توصیه می‌شود که اقدام به تغییر این‌ها کنید. شغلی که شما را آزار می‌دهد، یا محله‌ای که ناراحتتان می‌کند، شاید قابل تحمل باشد، اما در نهایت بر سلامت روانتان تاثیر می‌گذارد.

۷- روابط سمی را حل کنید

روابط سمی و ناسالم می‌توانند یک مانع قوی در کسب آرامش باشند. این افراد ممکن است احساسات شما را بمکند و هرگز آن‌ها را بازنگردانند. آن‌ها ممکن است از شما سوء استفاده کنند. ممکن است احساس کنید که همه چیز در رابطه‌تان به نفع آن هاست؛ بنابراین با چنین روابطی مقابله کنید.
شما چه راهی برای رسیدن به آرامش می‌شناسید. نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش "ارسال نظر" با ما در میان بگذارید تا با سایر کاربران به اشتراک بگذاریم.  

برگرفته از: wkihow
 

 

زهرا روشنایی

سما موزیک...
ما را در سایت سما موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا samamusicc بازدید : 152 تاريخ : 23 / 5 ساعت:

برای عشوه گری باید با اعتماد به نفس، سعی کنید جذاب و شیرین به نظر برسید. با طرف مقابلتان ارتباط چشمی برقرار کنید و فاصله مشخص و جذابی ایجاد کنید تا راز آلود بمانید و او بخواهد شما را بیشتر بشناسد.
آموزش عشوه گری؛ چطور او را جذب کنم؟
 
ستاره | سرویس روانشناسی -  عشوه گری در پایه ای‌ترین حالت، به این معناست که به طرز شیطنت گونه‌ای نشان دهید که به کسی علاقه‌مندید. اگر می‌خواهید کسی را به خود جذب کنید، باید بدانید که ممکن است کار سختی باشد، اما نباید بترسید. طبیعی است که وقتی در اطراف کسی که به او جذب شده اید هستید، کمی عصبی باشید، اما راه‌هایی برای آموزش عشوه گری موفق و با اعتماد به نفس بودن وجود دارد. چه در حال صحبت رو در رو با این فرد باشید و چه در حال چت کردن، مهم است که میان آشکار کردن احساس خود و درگیر کردن فردی که دوستش دارید تعادل داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه طرف مقابل را به خود جذب کنید، این مقاله توصیه‌هایی به شما ارائه می‌کند.


آموزش عشوه گری در برخورد رو در رو

۱- تماس چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی، بهترین و ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای جذب طرف مقابلتان انجام دهید. شما می‌توانید عمیقا به چشمان فرد نگاه کنید و همچنین لحظاتی نیز این ارتباط را بشکنید تا از پیچیده شدن بیش از حد اوضاع بکاهید. برای مثال، به او خیره نشوید، اما هر از گاهی به چشمانش نگاه کنید تا اینکه مچ شما را بگیرد و به محض آنکه او متوجه شد به چشمانش نگاه می‌کنید، چند ثانیه خیره شوید، لبخند بزنید و رو برگردانید.
یا می‌توانید هنگام صحبت کردن به چشمانش نگاه کنید، چشمک بزنید یا یک ابرو را بالا بدهید؛ مثلا زمانی که در گروه حرفی می‌زنید که به او مربوط می‌شود.

۲- لبخند بزنید

احتمالا به صورت خودکار وقتی با فرد مورد علاقه‌تان حرف می‌زنید، لبخند دارید، اما می‌توانید از به نمایش گذاشتن دندان‌های سفیدتان حتی پیش از شروع مکالمه استفاده کنید. حتی می‌توانید زمانی‌که از کنار او، در راهرو یا اتاقی عبور می‌کنید، لبخند بزنید. لازم نیست گوش تا گوش بخندید؛ تنها یک منحنی نامحسوس و زیبا، کار خودش را می‌کند.
 
عشوه گری


۳- شروع به صحبت کنید

خودتان را معرفی کنید یا بگذارید همچون رازی باقی بمانید (اختیاری). اگر کسی را که دوست دارید و می‌خواهید در مقابلش عشوه گری کنید، اما از قبل او را نمی‌شناسید، معرفی کردن (یا حتی معرفی نکردن) می‌تواند ایجاد کننده‌ی فضای مناسبی برای شروع ارتباط شما باشد. از مقدمه چینی اجتناب کنید. تنها سلام و بلافاصله معرفی یا یک سوال ساده بسیار موثرتر است.

۴- آهسته برانید!

زمانی که گپ و گفت دلبرانه و عشوه گری می‌کنید، مسائل بسیار شخصی را به میان نکشید. در مورد محیط پیرامون صحبت کنید، مسائل شخصی مثل دین، پول، روابط، تحصیلات و... را خارج از بحث نگاه دارید، مگر اینکه او از صحبت در مورد این مسائل رضایت داشته باشد. به طور کلی بهتر است از صحبت درباره موضوعات شخصی مانند دین اجتناب کنید و به جای آن از چیز‌هایی حرف بزنید که برای هیچ کدام از شما بیش از حد شخصی نیست.

۵- ارتباط خود را کوتاه و جذاب نگاه دارید

به خاطر داشته باشید که کلید ایجاد تقاضا، عرضه‌ی کم است؛ بنابراین تعاملات خود را با هدف عشوه گری محدود کنید. هر روز با او صحبت نکنید. ملاقاتتان را به یک رویداد خاص تبدیل کنید و تنها چندبار در هفته این کار را انجام دهید. درنهایت نیز اگر حس می‌کنید که دلبریتان جواب داده و می‌خواهید او را بیشتر بشناسید، سعی کنید با او قرار ملاقات بگذارید.
ارتباط موثر


آموزش عشوه گری پشت تلفن

۱- عادی باشید

اجازه ندهید پشت تلفن دستپاچه شوید و مهارت های ارتباطی و گفتاریتان مختل شود. در عوض، آرام باشید و صحبت را از مباحث ساده و عادی شروع کنید. اگر بار اول است که با او چت می‌کنید، می‌توانید صحبت را با یک بهانه شروع کنید، مثلا سوالی بپرسید یا راهنمایی بگیرید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در تماس اول شما را به جا آورد.

۲- به موقع برای اطلاعات بیشتر تلاش کنید

شما می‌توانید صحبت‌تان را بدون این‌که بیش از حد در مسائل شخصی کنجکاوی کنید، جذاب نگاه دارید. برای مثال خوب است بپرسید که در وقت آزاد چه کاری دوست دارد انجام دهد، اما اینکه درباره روابط خانوادگی اش سوال کنید خیلی زود است. این کار را به شیوه‌ای جذاب و در قالب شوخی انجام دهید تا مکالمه‌تان شبیه به یک مصاحبه نشود. مثلا بگویید خب قرار است امشب تا صبح پای گوشی باشی یا برنامه‌ی بهتری داری؟

۳- از او تعریف کنید

بیشتر افراد راحت‌تر هستند که درمورد خودشان حرف بزنند، چون موضوعی است که به آن تسلط دارند. اما اگر می‌خواهید عشوه گری کنید، به جای این کار صحبت را حول محور او بگردانید و از او تعریف کنید. نترسید و از این مرحله به سادگی عبور نکنید. تعریف کردن به او نشان می‌دهد که شما به او علاقه دارید و دوست دارید با او قرار بگذارید. اگر مدام صحبت را در سطح دوستانه و عادی نگاه دارید، ممکن است دفعه‌ی بعد خیلی دیر باشد. مثلا به او بگویید خوشحالید که می‌توانید با او حرف بزنید، یا بگویید که چقدر خوب است که با کسی به جذابیت او صحبت می‌کنید.
اگر هیچ یک از راه‌های بالا جواب نداد، سر اصل مطلب بروید و تعریفی واضح و برجسته نثارش کنید. مثلا بگویید: «حتما می‌دونی که چقدر زیبا/ خوشتیپ/ جذاب/ فرد مورد علاقه من برای صحبت کردن/ و ... هستی.» یا بگویید «ببخشید که رک می‌گم، اما واقعا شخص جذاب و زیبایی هستی و من بسیار خوشحالم که با تو صحبت می‌کنم.»

۴- زیاده روی نکنید

از اینکه بیش از حد تعریف‌های رمانتیک کنید اجتناب کنید. اینکه احساستان برای مدتی در هاله‌ای از ابهام باشد می‌تواند بر جذابیت شما بیافزاید و کمی شما را رازآلود می‌کند. نکته اینجاست که این سوال را در ذهن او ایجاد نکنید که «آیا او اصلا مرا دوست دارد؟» بلکه باید سوال او این باشد که «او چقدر مرا دوست دارد؟».
 
چت کردن


۵- کمی او را منتظر بگذارید

اگرچه می‌خواهید بیشتر و بیشتر با این فرد صحبت کنید، اما بهتر است کمی مکالمات را محدود کنید و نشانه گیری کنید. بهتر است که اول شما خداحافظی کنید و بعد او، مکالمه را در جای خوبی تمام کنید تا او منتظر مکالمه‌ی بعدی باشد. مثلا بگویید «پس به زودی می‌بینمت». اگر با او چت می‌کنید به او بگویید که از صحبت با او خوشحال شدید. اما مراقب باشید که در منتظر گذاشتن او زیاده روی نکنید. او باید بداند که علاقه دارید با او صحبت کنید.

نظر شما در مورد آموزش عشوه گری چیست؟ دیدگاهتان به این روش جذب طرف مقابل را با ما و مخاطبان ستاره در میان بگذارید.
 

 

زهرا روشنایی

سما موزیک...
ما را در سایت سما موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا samamusicc بازدید : 153 تاريخ : 23 / 5 ساعت: